Blog > Komentarze do wpisu
Upiekszacz.pl
Wielu przyszłych właścicieli sklepów internetowych zastanawia się jak przebiega proces tworzenia sklepu. Mam tutaj na myśli zarówno aspekty techniczne, jak i marketingowe całego przedsięwzięcia. Podobnie było z Michałem Zaczkiem, szczęśliwym właścicielem Upiekszacz.pl - nowo powstałego sklepu z kosmetykami.

Kilka miesięcy temu Michał skontaktował się ze mną, wspominał o chęci założenia internetowego kosmetycznego sklepu, który miałby być konkurencyjny w stosunku do takich sklep jak Esentia.pl czy Pedet.pl. Porozumieliśmy się w sprawie współpracy i wzięliśmy się do roboty. Proces powstawania sklepu można podzielić na pewne etapy.

Faza wstępna, analiza, rozpoznanie

Upiekszacz.pl to sklep, który ma duże aspiracje do tego, aby odebrać trochę "tortu" swoim starszym konkurentom, w szczególności Esentia.pl. Michał doszedł do wniosku, że znajdzie się na rynku miejsce dla kolejnego dużego sklepu internetowego z kosmetykami. Internetowa branża kosmetyczna charakteryzuje się m.in. tym, że istnieje wiele sklepów, które nie mają szerokiego asortymentu. Wielu sprzedawcach skupia się tylko na niektórych markach lub też tylko na sprzedaży perfum. Michał postanowił postawić na sklep z szerokim asortymentem. W chwili obecnej nie jest jeszcze tak imponujący, jak w Esentia.pl, ale sukcesywnie dodawane są kolejne produkty.

Przed rozpoczęciem budowy sklepu dokonaliśmy więc oceny konkurencji. Dodatkowo ustaliliśmy jakie dodatkowe funkcjonalności znajdą się w Upiekszacz.pl. Postawiliśmy m.in. na certyfikaty. Przygotowane zostały także kupony rabatowe, którymi nagradzani będą chociażby zwycięzcy konkursów.
W kolejce do realizacji czeka jeszcze kilka dodatkowych funkcjonalności.

- Wraz z Wojtkiem opracowaliśmy także plan rozbudowy funkcjonalności w sklepie. Na tej liście znalazły się między innymi takie rzeczy jak rozbudowa funkcjonalności związanych z menu produktowym oraz wyszukiwaniem kosmetyków, udostępnienie użytkownikom mechanizmów „cyklicznych” zakupów itp. - mówi Michał Zaczek, właściciel.

Makiety

Kolejny krok to stworzenie makiet. Makiety ostatecznie określają rozmieszczenie poszczególnych elementów w sklepie, a także zawierają wszystkie wytyczne odnośnie użyteczności. Po akceptacji makiet i naniesieniu poprawek mieliśmy ostateczny kształt tego, jak ten sklep ma wyglądać. Polecam każdemu rozpoczęcie prac nad sklepem od stworzenia tego typu prototypów. W tym celu można wykorzystać chociażby program do tworzenia prezentacji czy też zwykły arkusz kalkulacyjny.

Projekt graficzny

Grafiką zajęła się agencja interaktywna Ibero. Po dostarczeniu makiet wystarczyło przekazać tylko kilka wytycznych. Zdecydowaliśmy się na prosty, przejrzysty projekt, który zbuduje u odwiedzających pozytywne wrażenie i nie odrzuci ich przepychem.

Wdrożenie programisty

Sam silnik sklepu internetowego został zbudowany we współpracy z firmą Xpect.pl, która na swoim koncie miała już kilka udanych wdrożeń takich jak chociażby Rebel.pl czy Wec.com.pl. Programiście zajęli się oczywiście dostosowaniem grafiki do silnika sklepowego, jak i stworzeniem dodatkowych funkcjonalności, o których była wcześniej mowa. Po dokonaniu wdrożenia przyszedł czas na testowanie i wychwytywanie drobnych błędów i ustalanie ostatnich szczegółów. Sklep został zbadany z każdej strony.

Plan marketingowy i rozpoczęcie promocji

Jednocześnie trwały prace nad skonstruowaniem prostego planu marketingowego, w którym przekazałem Michałowi wytyczne dotyczące tego, w jaki sposób organizować marketing w Upiekszacz.pl.

Jeszcze przed uruchomieniem sklepu rozpoczęły się prace dotyczące promocji w wyszukiwarkach. Swoją pracę rozpoczął pozycjoner. Zwracam tutaj uwagę, że miało to miejsce w zasadzie przed samym uruchomieniem sklepu, aby szybciej osiągnąć zamierzane efekty.

Za ciekawostkę można uznać to, że każdy etap budowy sklepu opierał się na pracy zdalnej. Kontaktowaliśmy się ze sobą mailowo lub poprzez Skype. Moja rola sprowadzała się do koordynowania całego projektu. Całkowity koszt wykonania sklepu mieścił się w granicach 10 000 zł. Teraz ciężka praca przed Michałem, aby rozpocząć działania promocyjne i zwiększać sprzedaż.

- Obecnie nasze działania skupiają się nad rozbudowaniem asortymentu sklepu. Na początek w sklepie umieszczamy kosmetyki popularnych marek, następnie nadejdzie czas na wyszukiwanie i dodawanie do oferty kosmetyków niszowych i trudno dostępnych. Na kolejnym miejscu znajduje się cena - planuje.

p.s. Jeżeli chcesz zbudować sklep ze mną po prostu napisz do mnie. :-)

p.s. 2 Widzicie jakieś niedociągnięcia, niedoróbki, coś do poprawy? Będziemy wdzięczni za informację w komentarzach.
niedziela, 23 września 2007, kck

Polecane wpisy

  • Dzień Darmowej Dostawy - wciąż można się zapisać!

    Już 1 grudnia rusza Dzień Darmowej Dostawy, czyli ogólnopolska i niecodzienna akcja w polskim e-commerce promująca zakupy w sieci jako alternatywę do zakupów w

  • To nie jest branża dla nowych ludzi

    Bracia Coen w 2007 roku zrobili świetny film pt.: "To nie jest kraj dla starych ludzi" . Interpretacje filmu są różne (boje kto ma rację trwają na Fil

  • Chcesz sześć win?

    Przerywam "zmowę milczenia", bo znalazłem wreszcie jakiś fajny, nieszablonowy projekt e-commerce'owy. Mam na myśli 6win.pl , czyli wszystko to co lubi

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: Kucharz, *.icpnet.pl
2007/09/23 23:09:49
cytuje:

> Sklep został zbadany z każdej strony.
>

rotfl, to musiało być "dogłębne" sprawdzenie, skoro pierwszy kffiatek z brzegu, od którego zaczynam testowanie sklepu - co dokładnie jest wysyłane do klienta. Oto mail z rejestracji (oryginalna pisownia):

Lubimy lojalnych klientów dlatego otrzymujesz od nas rabat w wysoko¶ci [[GLOBALS(modules[ModUsers][global-discount])]]% na ca³y asortyment na wszystkie Twoje zakupy.

-
Gość: ciekawski, 81.210.106.*
2007/09/24 01:40:27
Osobiscie szybko zniechecam sie do przeszukiwanie 'drzewka' kategorii, gdy jest tak pozawijane jak w tym sklepie.

Dodatkowym utrudnieniem podczas nawigacji po kategoriach jest brak sortowania po alfabecie.
-
Gość: , 83.147.145.*
2007/09/24 02:01:54
Nowy sklep wydaje się więc, że mógłby troszeczkę nowych technologii zastosować. Ułatwiłyby one w sposób znaczący poruszanie się po sklepie a nie uparcie powtarzały utarte uciążliwe schematy.

1. Zacznijmy od koszyka:
Wkładanie do koszyka które wg mnie jest zmorą większości sklepów internetowych. Jak widać w sklepie jest na górze stan koszyka oraz link „Przejdź do koszyka” sądzę że takie nazwanie linku też nie jest zbyt poprawne czy nie lepiej „Zobacz Koszyk” ?.
W związku z widocznym stanem koszyka na każdej stronie każdorazowe odwiedzanie strony koszyka po włożeniu towaru jest niepotrzebne i co najmniej uciążliwe i to z kilku powodów. Po pierwsze odszukanie linku „Kontynuuj zakupy” nie jest sprawą prostą. Po drugie wszystkie operacje na stronie wiążą się niestety z przeładowywaniem strony. Po trzecie na stronie koszyka znika podgląd koszyka z górnej części ekrany co jest nieco deprymujące. Niezrozumiała też jest zasada działania przechowalni, gdy skutkiem włożenia towaru do przechowalni jest jego usunięcie z koszyka (a co jeśli klient składa dwa zamówienia które w formie prezentu chce przesłać do różnych osób i chcę użyć przechowalni to tego właśnie celu aby pozbierać sobie towary i potem wysłać je w dwóch lub więcej osobnych zamówieniach. Reasumując nie widzę specjalnie zastosowania koszyka i przechowalni nie pozwalających „trzymać” ten sam towar. Jeszcze jedną niedogodność to fakt że po użyciu „do przechowalni” na stronie koszyka, dalsze zakupy prowadza na stronę główna i zmuszają to ponownego szukania miejsca w którym ostatnio byłem.

2. Karta towaru.
Kolejne utrapienie kupującego wynikające z nadmiaru informacji i najczęściej informacji niezrozumiałych. Wg mnie w tym wypadku nadmiarem są informacje o kosztach wysyłki i zasadach darmowych wysyłek podane przy każdym towarze.


3.Lista towarów.
Rozumiem i doceniam sposób budowania nazwy towaru i faktu podziału tej nazwy na trzy elementy (marka, „zastosowanie”, nazwa szczegółowa), jednak w efekcie dostępna funkcjonalności sortowania po nazwie wprowadza zamieszanie ponieważ towary są posortowane wg trzeciego członu nazwy co na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie, że po prostu nie działa. Nie znam specyfiki handlu kosmetykami ale być może istnieje metoda ułożenia nazwy w taki sposób aby sortowanie po nazwie było zrozumiałe.
Intryguje mnie, stosowana zresztą w większości sklepów możliwość sortowania po „Popularności”. Prawdopodobnie intencją jest pokazanie który to towar klienci najczęściej kupują. Jednak nasuwa się pytanie czy ta metoda nie jest zgubna dla pozostałych towarów z oferty ?? Druga możliwość jest taka że manager sklepu samodzielnie ustala tą kolejność i nazwanie jej popularnością jest delikatną manipulacją klientem dzięki czemu sklep może realizować swoje cele marketingowe czy też sprzedażowe.
Będę troszkę upierdliwy ale uważam że większość stron sklepów jest potwornie niezrozumiała i składają się na to oczywiście dorbiazki no ale „diabeł tkwi w szczegółach”. Tu na liście towarów kolejną niekonsekwencja do link „Zobacz wszystkie pozycje” a poniżej Wyświetlaj po „10 25 50 100” produktów”, czyli funkcjonują dwie nazwy określające to samo czyli „pozycje” i „produkty” a na dodatek w podglądzie koszyka na górze strony „sztuki”. Sądzie, że generalnie dla firm handlowych szczęśliwszym określeniem są towary ale to oczywiście rzecz
dyskusyjna. Natomiast bezdyskusyjna jest konieczność konsekwencji a nie tworzenie zamieszania.

4.Czas realizacji/dostępność/czas dostawy/czas przygotowania paczki.
Sugeruje usunąć podrozdział „Czas Realizacji” i pozostawić od Forma płatności, bo wg pierwszego podrozdziału zrozumienie kiedy dostane przesyłkę jest niewykonalne.

Pozdrawiam i życzę sukcesu
-
Gość: upiekszacz.pl, 80.50.243.*
2007/09/24 07:32:07
"rotfl, to musiało być "dogłębne" sprawdzenie, skoro pierwszy kffiatek z brzegu, od którego zaczynam testowanie sklepu - co dokładnie jest wysyłane do klienta. Oto mail z rejestracji (oryginalna pisownia):

Lubimy lojalnych klientów dlatego otrzymujesz od nas rabat w wysoko¶ci [[GLOBALS(modules[ModUsers][global-discount])]]% na ca³y asortyment na wszystkie Twoje zakupy."

Poprawiono :)
Zmianę wprowadziłem w bez konsultacji z programistami.
-
Gość: , *.magma-net.pl
2007/09/24 13:24:03
1. Po co aż 4 linki w zaczątku koszyka, które prowadzą w to samo miejsce?

2. Kolorystyka zupełnie nie trafiona, bez wyrazu. Oprócz wyszukiwarki reszta jest czarno-biała

3. Kod strony też nie najlepszy - totalny divitis i zero semantyki (bez nagłówków, paragrafów, itd).

4. Na duży plus zasługuje dział pomocy

Pozdrawiam i życzę sukcesów
-
Gość: Kucharz, *.icpnet.pl
2007/09/24 16:51:13
@upiekszacz.pl - ok, jasne, rozumiem, ale co to za usprawiedliwienie, brzmi to niepoważnie gdy np. grafik bierze się za przerabianie kodu sklepu...

Sposób prezentowania kategorii - tragiczny, bardzo nieczytelne, brak jakiegoś wypunktowania, wszystko zlewa się w całość i po 5 sekundach już nawet zapominam, jakiego produktu chciałem poszukać..

Sam layout - to kwestia gustu, osobiście - nie razi mnie takie zestawienie barw, dość przyjemne dla oka

Kodowanie strony - pozostawia wiele do życzenia, niezły bajzel w kodzie strony, brak konsekwncji w kodowaniu, jeśli webmaster zdecydował się kodować zgodnie z xhtml 1.1 - to powinien tego się trzymać, tymczasem ja w kodzie widzę zwykły html 4.0 z divami zamiast tabelek, validator wywala kilkaset błędów na każdej stronie

Opcja "SPRAWDŹ PRODUKTY W CENIE" nie do końca działa tak, jak zakładał programista; klikam w przedział 'poniżej 49,99zł' - jest OK, produkty filtrują się, klikam w '50zł-99,99zł' - no i coś nie halo, bo zamiast produktów - wyświetla mi się strona z certyfikatem za 50 zł...

Strona z opisem produktu - prezentuje się niezaciekawie, nieczytelne, za dużo informacji jak na jedną stronę (chodzi o prezentacje dodatkowych produktów pod opisem - bestsellery, polecane, etc.) - w pierwszej chwili nie wiedziałem na jakiej stronie jestem, czy wszedłem do opisu produktu, czy też przeglądam produkty z kategorii.

I na koniec - czy aby nazwa sklepu jest do końca trafna? Ciężko ją zapamiętać, równie trudno wpisać ją do paska adresu (łatwo o literówkę)
-
Gość: ja, *.ipt.aol.com
2007/09/24 23:24:01
art sponsorowany? jeszcze braklo napisac gdzie wlasciciel sklepu zarejestrowal domene :]

oprocz wad w/w, dorzuce swoja: co to za nazwa? upiekszacz?
-
kck
2007/09/24 23:32:55
Ja: chyba mogę napisać parę zdań o projekcie, przy którym współpracowałem i który koordynowałem, nie sądzisz?
-
Gość: Bartek, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/09/25 01:48:02
Grafiki, funkcjonalności itp nie oceniam - za późno już dziś :)
Ale powiem szczerze, że nazwa nie jest najbardziej trafna - brzmi niemal jak nakladamytapety.pl ... Jak na sklep z kosmetykami, czyli towarem dla kobiet ceniących siebie i dbajacych o siebie - upiekszanie brzmi cośkolwiek pejoratywnie...

Wiem, że późno na takie biadolenie - teraz raczej trzebaby zastanowic się jak przełożyć to mimo wszystko na sukces sklepu.
-
Gość: Łukasz Strzelec, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/09/25 07:40:57
Witam,

Zatem i ja postanowiłem wypowiedzieć się nieco o upiększaczu.
Grafika - my ją robiliśmy to tego nie oceniam;-)

Uwagi dot. walidacji - czy to merlin czy to empik czy to inne sklepy - wszystkie nie mają walidacji 100% więc niejako uwaga nie na miejscu - ale to oczywiście moje skromne zdanie.

Domena - domena jak każda inna, nie widze w tym nic nadzwyczajnego , niedobrego. Po co kupujesz szampon? Aby umyć głowę, prawda? A po co myjesz głowę? Nie wiem jak Wy ale ja myję głowę aby lepiej wyglądać;-) więc uwaga kolegi "nakladamytamepty" jakoś za mną nie przemawia.

z grubsza na tyle,
pozdrawiam wszystkich
Łukasz Strzelec
ibero.pl
-
Gość: upiekszacz.pl, 212.160.172.*
2007/09/25 07:51:26
Witam,

Odnośnie nazwy sklepu oraz grafiki i kolorystyki.
Te właśnie rzeczy były tworzone przez i w porozumieniu z kobietami.

Jeśli chodzi o nazwę to ja będę jej bronił - nie zamierzam zmienić Waszej opinii a jedynie wyjaśnić czemu upiekszacz.pl - bo nie był to ślepy strzał, a przemyślana decyzja.

Upiększacz.pl jest skierowany do kobiet - to oczywiste. Kobietom od dawien dawna wmawia się w reklamach i nie tylko, że każdy produkt taki jak krem, pasta do zębów itp. sprawi, że będą piękniejsze. Upiększanie Moim zdaniem wcale nie brzmi pejoratywnie. Bartku, nie wiem jaki odsetek kobiet które "cenią siebie i dbają o siebie" uważa, że jedyną formą uatrakcyjnienia swojego wyglądu jest nałożenie tapety - one raczej nie będą naszą grupą docelową. Wydaje mi się także, że reprezentujesz typowo męskie podejście do tematu upiększania. Upiększanie jest moim zdaniem pojęciem bardzo ogólnym w którym na pewno mieści się dbanie o siebie szeroko rozumiane a nie koniecznie nakładanie tapety. To jest moje zdanie, ale szanuję Twoje zdanie.

Dodatkowo jest to nazwa która ma szansę wybić się ponad wszystkiego rodzaju kosemtyki24, kosmetykionline, drogeria24, e-kosmetyki, e-drogerie, e-kosmetyki24online etc. Odwiedź sobie jednego wieczora kilka takich sklepów w poszukiwaniu jakiegoś kosmetyku. Moim zdaniem jesli trafisz na upiekszacz, to ma szansę być zapamiętanym.
Za nazwę był odpowiedzialny mój "oddział" kobiet :) Podsumowując nazwę nie jest chyba tak źle jak piszecie - spytajcie swoich partnerek co sądzą o tej nazwie.

Jeśli chodzi o grafikę i kolorystykę to jest to też sprawka "oddziału" kobiecego. Oddział ten spędził sporo czasu przyglądając się konkurencji i w końcu grafik dostał listę 173 wskazówek jak strona ma wyglądać. Grafik nie miał łatwego zadania. Moim zdaniem kolorystyka jest pozytywnie stonowana i odpowiednio dobrana do asortymentu a sama strona jest bardzo czytelna.
Ponowna prośba - spytajcie Swoich partnerek co sądzą o kolorystyce i grafice sklepu.

Jeśli chodzi o pisownię i literówki upiekszacz.pl to przynajmniej nie popełniłem tego błędu co swistak.pl. Wykupiłem także domeny upiększacz.pl oraz com.pl oraz com :)
A jak już jesteśmy przy kupowaniu domen to dla "@Ja" : część z nich kupiłem w netart a pozostałe w home :]

Ps. Bartku odnośnie: "Wiem, że późno na takie biadolenie - teraz raczej trzebaby zastanowic się jak przełożyć to mimo wszystko na sukces sklepu." - może jakieś inne pomysły :)
W sumie podsunąłeś mi już jeden - możemy wywołać dyskusję na forach skierowanych do kobiet czy upiększanie to pojecie pejoratywne czy też nie. I czy to odpowiednia nazwa dla sklepu. Co o tym sądzicie?
-
Gość: Kucharz, *.icpnet.pl
2007/09/25 09:52:24
@Łukasz - ale zauważ, że merlin nie ściemnia, że strona jest kodowana w xhtmlu, tylko lojalnie deklarują html 4.0 i tego standardu się trzymają, a ich błędy (merlin i empik) nie są aż tak poważne, bo wynikają głównie z dodanych opisów produktów, naliczyłem u nich odpowiednio poniżej 20 i poniżej 30 błędów, a nie 200 i więcej... stosujecie tagi wycofane z tego języka, jak choćby dla bolda; wszystko to sprawia, że strona może różnie się prezentować na różnych komputerach i pod różnymi przeglądarkami! Nie żebym się czepiał, ale skoro autor tekstu pisze, że całość została dokładnie sprawdzona, sklep został sprawdzony z każdej strony... takie błędy wyłapuje się i poprawia już na etapie składania strony!


@upiekszacz.pl - z tym, że sklep jest skierowany do kobiet, i stąd taka kolorystyka - zgoda, nie jestem kobietą ale cała koncepcja layoutu - podoba mi się, jak mówiłem - miłe dla oka, ale projektując serwis stricte dla kobiet - dodałbym więcej kolorów, może więcej grafiki, przecież kobiety odrazu zwracają na to uwagę, są wzrokowcami! Rozróżniają 3000 kolorów, mężczyźni - co najwyżej 32, z czego potrafią nazwać góra 8 kolorów :) Zresztą wystarczy rzucić okiem na strony dla kobiet - z pierwszej strony googla - www.we-dwoje.pl , www.wizaz.pl , sorea.pl

nazwa - ok, jeśli sklep zaoferuje coś wyjątkowego, czego nie ma w 500 innych sklepach z taką tematyką (czyli np. konkurencyjne ceny czy kosmetyki trudne do dostania) - to nazwa tak naprawdę jest nieistotna, widziałem dużo gorsze :) Ale nie zmienia to faktu, że jest trudna do zapamiętania i wpisania do przeglądarki.


Życzę powodzenia, konurencja to to, co klienci lubią najbardziej :) Jeśli zadbacie o odpowiednią ilość asortymentu (żeby klient wchodząc do waszego sklepu kupił wszystko to, co potrzebuje, i przy okazji kilka rzeczy, o których nawet nie myślał) i niskie ceny - za kilka miesięcy powinniście mieć szansę powalczyć z największymi.
-
Gość: Grzesiek, *.gprspla.plusgsm.pl
2007/09/25 10:21:09
To, że nazwa jest trudna to znaczy tyle, że jeśli klient raz ją zapamięta to już nie zapomni i nie pomyli z innym sklepem. Tak jak to właśnie jest z nazwami o których napisał właściciel. Z drugiej strony ja nie uważam żeby była bardzo trudna do zapamiętania.
Co do tego czy jest dobra czy nie to można sobie gdybać...
Szczególnie gdybać mogą faceci jeśli jest ona skierowana do kobiet. Jeśli robiliście testy i
grupa docelowa pozytywnie się do niej odnosiła
to chyba wystarczy.

Po kilku latach okaże czy się przyjęła. Ja nie skusił bym się na takie przepowiednie. Dużo zależy od tego jak sklep będzie działał.
-
Gość: ciekawski, 81.210.106.*
2007/09/25 12:25:59
Osobiscie, jako mezczyzna uwazam, ze grafika jest znosna choc jak wyzej napisano, Kobiety moga oczekiwac czegos wiecej.

Rowniez jako mezczyzna nie rozumiem kresek i kolek w naglowku. Zwlaszcza kola zwracaja uwage, a do niczego nie sluza. Musialem przechylac matryce laptopa zeby sprawdzic czy cos tam sie jeszcze kryje ;)

Moja sugestia jest taka, aby popracowac jednak nad kolorystyka serwisu ... zwlaszcza, ze na stronie glownej widoczny jest juz motyw jesienny, i przekonany jestem ze przemycenie tych kolorow do serwisu przyniesie pozytywny efekt wizualny.

Co do nazwy to nie wiem jaka literowke mozna tu popelnic, jednak za najszczesliwsza jej nie uwazam. Ostatnio trafilem na zaparkowana domene cialo.pl, moze warto sie dowiedziec czy jest na sprzedaz? Choc pewnie bedzie kosztowala majatek ;)

Podoba mi sie pomysl zrobienia szumu na kobiecych forach dyskusyjnych w zwiazku z nazwa sklepu. Nawet jesli pojawia sie krytyczne slowa, to z pewnoscia wzrosnie ilosc odwiedzin i to za darmo :)

Pozdrawiam i trzymam kciuki, Kobiety to ciezki temat ;)
-
Gość: Łukasz Strzelec, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2007/09/25 13:49:43
www.gustowna.pl - robiłem też ten sklep. Różowy, "kolorowy" , fajny, ale to chyba nie oznacza że każdy sklep dla kobiet ma być różowy lub seledynowy;)

Kurcze, trzeba bedzie zrobic jakąś sondę jak oceniają kobiety kolorystyke i całościowo upiekszacza, chetnie posłucham opini.

Może Wojtek zajmiesz się tym:D?
-
2007/09/25 18:22:08
Domena średnia, nie zapada w pamięć, jest jak tysiące innych. Szata graficzna dość dobra, prosta i przejrzysta. Tylko ceny wysokie. Deo nivea men 10,80 zł, w supermarketach i drogeriach od 8,70 zł. Mnie się podoba, ogólnie dałbym 4+. Powodzenia życzę :)
-
Gość: ciekawski, 81.210.106.*
2007/09/25 19:40:35
@Lukasz, gustowna o wiele, wiele ladniejsza. Tu przytlaczaja szarosci - gdybys chocby menu zrobil zielonkawe a nie szare to juz inaczej by sie prezentowalo. Nie chodzi o pokolorowanie serwisu na rozowo, bo to nie ta tematyka ;) Jednak tu jest troche za bardzo sterylnie. Brakuje nieco zycia ;)

No i w gustownej content o wiele bardziej podnosi atrakcyjnosc strony, na co pewnie Kobiety juz mniej zwracaja uwage ;) Co jednak powoduje, ze mezczyzni chetniej dolacza do grona klientow - sam zaraz sie porozgladam za jakims prezentem dla mojej Pani.
-
2007/09/25 21:59:35
No dobrze, że się tu pojawiłam, bo nie wiem co byście beze mnie zrobili, panowie :-D
Do rzeczy:
- na kodach się nie znam i jako potencjalną klientkę guzik mnie on obchodzi.

- nazwa domeny taka sobie, upiększacz jest kosmetykiem, ale nie każdy kosmetyk jest od razu upiększaczem. Upiększacz ma ponadto w sobie coś z wspólnego w brzmieniu z: odchudzacz, odsmradzacz itp... jednym słowem nieco sztuczny twór językowy. Trochę dziwnie brzmi odpowiedź na pytanie "jeju, gdzie to cudo kupiłaś?" - "W UPIĘKSZACZU" (??). Nota bene "W Upiekszacz.pl" też nie brzmi oszałamiająco.

- grafika mdława, szaro-zielona faktycznie nudnawa, brakuje jej jakiegoś choćby najmniejszego czadu. Ktoś się tu w drugą stronę zapędził w tym nieodrzucaniu przepychem ;-) Całkiem niepotrzebnie. Menu boczne mało czytelne.

- certyfikatu kubańskiej kompanii elektrycznej z 1980 roku za 100 czy nawet i 50 zł na pewno NIKT nie kupi, nawet facet: ludzie kupują "z obrazka" ale bez przesady :-D Niestety certyfikaty kubańskiej kompanii elektrycznej są jedynym towarem w tym sklepie jakie zostały przez system sklepu wyszukane w przedziale 50-99.99 zł oraz powyżej 100 zł. Trochę mnie to martwi i niepokoi zarazem :-/

-ceny faktycznie nie są konkurencyjne :-( Jakieś promocje? Wyprzedaże? Cokolwiek? No nie wiem czy tu coś kupię :-( Link do "darmowa wysyłka już od 150zł" nie działa, więc z tą darmową wysyłką to chyba jakaś ściema? Reszta ważnych linków też... A! już wiem: pop-upy sobie zablokowałam ;-)

- życzę właścicielowi dużo powodzenia i oczywiście samozaparcia w realizacji swoich aspiracji do odebrania klienteli liderom (szczególnie pedet.pl, bo esentia.pl od zawsze wzbudzała we mnie niewytłumaczalną niechęć).

Można było moim zdaniem lepiej wydać te 10k. Nie jest co prawda generalnie najgorzej, ale mogło być lepiej. No, nieważne, najważniejsze żeby sklep SPRZEDAWAŁ. Nie musi się każdemu podobać.