Blog > Komentarze do wpisu
Prowadzenie sklepu internetowego jest proste!
Dzisiaj krótko. Handel internetowy jest w gruncie rzeczy prosty. Prowadzenie sklepu internetowego jest proste. Proste w swoich zasadach.

Przeczytałem dzisiaj wywiad z Pawłem Fornalskim na blogu Artura Kurasińskiego. Choć w dużej mierze wypowiedzi Pawła są PR-owymi przechwalankami, to zwróciłem uwagę szczególnie na jedną kwestię.

Często nie zgadzałem się z Pawłem Fornalskim i jego opiniami. On z moimi również. Pewnie wiele osób miałoby mu mniej lub więcej do zarzucenia, ale jedno muszę przyznać - podejście do handlu internetowego mamy bardzo podobne. Jako, że chyba lepiej nie określiłbym tego jak prowadzić sklep internetowy pozwolę sobie zacytować:

"Każda firma służy klientom i musi możliwie najlepiej odpowiadać ich potrzebom.

Niestety nie wszyscy sprzedawcy internetowi to rozumieją. Kiedy widzę różne inicjatywy w rodzaju magicznych patentów na zwiększenie konwersji to przypomina mi to dawny ruch NLP. A więc, jak zmanipulować klienta lub zmusić do zakupu. Tym czasem magia leży w najprostszych rzeczach, doprowadzonych do perfekcji. Należy po pierwsze mieć dobrą ofertę, a więc produkty, które chcą kupić klienci, w dobrej cenie.

Następnie należy dostarczyć produkt szybko i sprawnie, nie robiąc przy tym błędów i wygenerować na koniec zysk. Jest to bajecznie prosta metoda, tylko że stosuje ją może 10% sprzedawców. Reszta sprzedaje coś czego sami by nie kupili, nie wyróżniając się z tłumu, obsługując wolno i just-in-time, generując przy tym ogromne koszty i opóźnienia oraz możliwości popełnienia błędów. [...] Za kilkanaście lat zapewne zostaną już tylko Ci którzy zrozumieją, że klient i 4P są najważniejsze."


Innymi słowy, to co chciałem przekazać np. tym tekstem. Prawda, że proste? ;-)

środa, 14 kwietnia 2010, kck

Polecane wpisy

  • Dzień Darmowej Dostawy - wciąż można się zapisać!

    Już 1 grudnia rusza Dzień Darmowej Dostawy, czyli ogólnopolska i niecodzienna akcja w polskim e-commerce promująca zakupy w sieci jako alternatywę do zakupów w

  • To nie jest branża dla nowych ludzi

    Bracia Coen w 2007 roku zrobili świetny film pt.: "To nie jest kraj dla starych ludzi" . Interpretacje filmu są różne (boje kto ma rację trwają na Fil

  • Chcesz sześć win?

    Przerywam "zmowę milczenia", bo znalazłem wreszcie jakiś fajny, nieszablonowy projekt e-commerce'owy. Mam na myśli 6win.pl , czyli wszystko to co lubi

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
kaminskimateusz
2010/04/15 09:18:33
Również irytują mnie wypowiedzi Pawła Fornalskiego. Co by nie mówił, to w tle jego produkt ;)
Ale trzeba przyznać, że chłop rozumie ten biznes.
-
cyfrowe-pl
2010/04/15 12:25:47
To co napisał Paweł Fornalski jest oczywiste i myślę, że dużo osób które "obsługują wolno" czy "popełniają błędy" też to wiedzą, bo to nie żadne odkrycie. Kluczem jest umiejętność zastosowania tej wiedzy, wdrożenie w życie, dopasowanie do specyfiki biznesu itd.
To jak w sporcie. W każdym sporcie można przygotować opis co zrobić aby np wykonać udany skok o tyczce. Nawet matematycznie itd. Ale nie tak prosto to wykonać. Kwestia umiejętności, dyscypliny, organizacji, cech osobowości i charakteru itp. itd...

Plus dla Pawła za zgrabne "generowanie treści" ze swoim produktem w tle :)
-
Gość: pastel, *.at
2010/04/29 13:16:36
"Należy po pierwsze mieć dobrą ofertę, a więc produkty, które chcą kupić klienci, w dobrej cenie."

Moim zdaniem to jest klucz.
Bez tego cała perfekcja innych elementów na nic.

-
pfornalski
2010/06/16 09:18:29
Dzięki za słowa uznania, ale jeżeli moja praca to prezesowanie IAI S.A. i tworzenie oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego (www.iai-shop.com) to do tego mogę się najlepiej odnosić bez tworzenia plotek. Tak więc nigdy nie należy się spodziewać, że nie będę nagle wspominał o swoim produkcie. Pozdrawiam czytelników bloga Wojtka.
-
Gość: Damian, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/09/30 09:07:27
"stosuję ją może 10% sprzedawców" - skąd te dane? Było robione jakieś badanie?
-
drukarnia-internetowa-24
2013/01/25 14:04:36
Zgadzam się. Kiedyś korzystałem z usług sklepów internetowych, a teraz prowadzę drukarnię internetową, w której oferuję różne usługi z tym związane. To jest bardzo fajna sprawa, tym bardziej, że wiele ułatwia klientom.
-
Gość: ubranka dziecięce, *.oswiecim.vectranet.pl
2014/06/05 23:01:51
Prowadzenie samo sklepu jest proste ale już wypozycjonowanie go do czołówki to co innego. Sam wiem coś o tym bo prowadzę swój sklep od ponad roku. Ale warto się nie poddawać. CO do rad to musicie być bardzo cierpliwi i wytrwali i dużo pracować nad pozycją i szybką i miłą obsługą każdego klienta. ;-)
-
2014/07/08 10:15:41
Tak tylko z drugiej strony dało się zaobserwować również sklepy, nad którymi windykacja wisiała praktycznie od początku. Powodów wiele - nierentowy system, brak profesjonalizmu...czy pech.