Blog > Komentarze do wpisu
Chcesz sześć win?
Przerywam "zmowę milczenia", bo znalazłem wreszcie jakiś fajny, nieszablonowy projekt e-commerce'owy. Mam na myśli 6win.pl, czyli wszystko to co lubię w e-handlu.

Po pierwsze niszowa branża, wysokie marże. Z alkoholem w sieci jest taki problem, że nie wszyscy mają odwagę go sprzedawać. Widziałem już różne interpretacje prawa związane ze sprzedaż alkoholu w sieci i pewnie nie tylko mnie to nie zachęca do sprzedaży. Co więcej, "pomysłowość" naszych ustawodawców może szybko położyć taki biznes na łopatkach. Świat należy jednak do odważnych i takie projekty jak ten mogą wykorzystać to, że konkurencja w tym atrakcyjnym segmencie nie jest szczególnie duża.

Po drugie autorytet osób z zewnątrz. Wina opiniują m.in. Marek Kondrat (nota bene to jego spółka stoi za tym projektem i najpewniej to ona realizuje zamówienia), Bartosz Węglarczyk z "Gazety Wyborczej" i inni. Takich "twarzy" na pewno brakuje innym sklepom. 6win.pl wykorzystuje ich w przekazie reklamowym, a także podpiera całą ofertę na ich autorytecie. To powinno działać.

Po trzecie, próba wytworzenia jakiejś elitarności. "Klub", "członkostwo". Tutaj na razie jest spokojnie, może nawet zbyt spokojnie. Ciekawe czy osoby zarządzające tym projektem popuszczą wodzę fantazji, co może zaowocować np. abonamentami, koniecznością zdobycia zaproszenia, aby zostać członkiem czy może coś jeszcze innego, co pozwoli mocniej podkreślić wyjątkowość miejsca.

Po czwarte treść. Integralną częścią sklepu jest serwis informacyjny. Tu też na pewno można to zrobić lepiej i bardziej z "jajem". Zobaczymy czy ten element będzie rozwinięty. Na razie nie ma rewelacji, ale sam zamysł jest moim zdaniem jak najbardziej właściwy.

Po piąte zestawy. Mam trochę zboczenie na ich punkcie, ale w tym przypadku mają jak najbardziej uzasadnienie. Prostym trikiem zwiększamy średni koszyk, mamy większe możliwość zaproponowania dobrych, urozmaiconych produktów, które mogą się wzajemnie uzupełniać. Pojedynczych sztuk z tego co widziałem nie da się zamówić.

Po szóste i chyba w tym wszystkim najlepsze, cytując za stroną: "Wszystkie prezentowane przez nas i oferowane w naszym klubie wina są niedostępne gdziekolwiek indziej w Polsce." , czyli mało uprzejme pozdrowienia dla wszystkich fanów porównywania cen.

Podsumowując: wysokie marże, relatywnie niewielka konkurencja, unikalny asortyment, niedostępny w innych miejscach, wsparcie znanych osób. Czegoś brakuje, żeby odnieść sukces? Mają wszystko, żeby być dochodowym projektem. Czy będą? Sam jestem ciekaw.

A samej Gazecie/Agorze trzeba przyznać, że w fajny sposób podchodzi do e-commerce. Na tyle na ile obserwuje, to raczej omija dziwne serwisy-agregaty nastawione na budowanie zasięgu. Te szybko giną śmiercią naturalną, aby na ich miejsce powstało coś zupełnie podobnego. Gazeta szuka kooperantów wśród ciekawych firm. Akurat z Komukomu.pl było już dużo za późno, żeby coś konkretnego ugrać.

p.s. Tymczasem idę oblać (piwem) mój powrót na bloga. ;-)
poniedziałek, 27 września 2010, kck

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: tuszmarkt, *.173.22.128.tesatnet.pl
2010/09/27 22:51:35
długo Cię nie było :)
-
Gość: anvee, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/27 22:59:10
to ja kolejny raz (www.facebook.com/posted.php?id=262752488880&share_id=121161947937697&comments=1#s121161947937697) dorzucam na drugą nóżkę klubwinarzeczpospolitej.pl/, który ruszył 15 czerwca
-
michal.pogrudka
2010/09/29 08:51:20
Wielki powrót na bloga... aż postanowiłem pierwszy raz skomentować, mimo, że czytam od dawna i nic nie komentowałem. Witam ponownie :)

Projekt 6win jak najbardziej pomysłowy, ciekawe jak się rozwinie.
-
Gość: Łukasz, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/09/30 10:03:43
Sprzedaż alkoholu przez internet jest zakazana w Polsce. Nie wiem dlaczego takie sklepy istnieją..
-
Gość: Łukasz, *.subscribers.sferia.net
2010/10/10 20:49:03
Nie zajmowałem się kwestią prawną sprzedawania alkoholu via internet - natomiast, mnie coś innego "ukuło pozytywnie" w samym pomyśle. Popatrzcie z boku na całe to zamieszanie. Grupa Agora - Gazeta Wyborcza - Marek Kondrat - kurde jeżeli by coś innego wymyślili, też by dało efekt finansowy. Grupa o takim zasięgu, może "sprzedać" wszystko i wszędzie, oczywiście w granicach rozsądku. Ciekawe jakie marże mają na winach? Czy Marek K. jest ich importerem?
-
Gość: Blackjack, *.yamo.pl
2011/11/14 10:36:39
Pozwalam sobie skomentować "aspekt prawny". Sam startuję ze sklepem z winem www.vinocamino.pl i sklep internetowy może być jedynie dodatkiem do klepu fizycznego - ponieważ na handel alkoholem trzeba mieć zezwolenie, a to wiąże się z uzyskaniem wielu pośrednich zgód, m.in. sanepidu. Czyli sklep z alkoholem musi mieć adres fizyczny, nie wyłącznie wirtualny.
-
piotr.krzyworaczka
2012/01/26 01:25:54
Pomysł na taki sklep jest bardzo dobry. Aczkolwiek - jak to już powyżej wspomniano - e-sklep powinien ( musi?) być wsparciem dla sklepu tradycyjnego. Sklep stacjonarny będzie się uzupełniał ze sprzedażą internetową, z wzajemnością. Sklep internetowy będzie doskonałą reklamą dla zwykłej działalności. Tutaj kolega napisał ,że e-sklep może być jedynie dodatkiem do sklepu w realu. Ale ja bym dodał, ze bardzo znaczącym dodatkiem. Dobrze prowadzony marketing w sieci może spowodować lawinowy wzrost zamówień dla sklepu fizycznego. Ludzie, którzy zajrzą na stronę internetową i się zachęcą - z dużym prawdopodobieństwem będą chcieli odwiedzić również sklep normalny, Nie ma to jak podyskutować ze sprzedawcą o różnego rodzaju winach i ich gatunkach. A jeszcze lepiej z właścicielem, jeśli jest dostępny.Z takich odwiedzin wychodzi się z niejedną butelką wina.
------------------------------------
senio.pl/ - telefony dla seniorów
-
friduita
2012/06/05 20:29:58
Hmm, ciekawa idea biznesowa. Przypomina mi to mocno popularne ostatnio na zachodzie sklepy "abonamentowe" w których klient zapisuje się na dostawę danego rpoduktu w określonych odstępach czasu. Co myślicie o całym "subscription commerce" czy ten model ma szansę zaistnieć również u nas. Ostatnio na rynku pojawił się pierwszy taki sklep Glossybox....
-
2012/10/15 13:49:05
Ostatnio była promocja 6 win po atrakcyjnej cenie na portalu zakupów grupowych Eurobon.
kliknij tutaj
-
Gość: unigraf, *.dynamic.gprs.plus.pl
2013/01/20 13:54:51
Faktycznie, bardzo oryginalny pomysł na e-commerce.. Chociaż sprzedaż alkoholu budzi pewne zastrzeżenia.
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2013/02/15 23:33:17
Bardzo przydatne informacje, z pewnością przydatne dla chetnych dzialania w tej branży.
-
2013/04/17 12:39:53
Zastanawia mnie czy w e-hadlu druk pit 37 wygląda tak samo jak w innych działalnościach gospodarczych? Czy może są jakieś różnice wynikające ze specyficznej formy działalności?
-
Gość: wkręty, *.wlantech.pl
2013/06/26 22:26:06
Bardzo przydatny artykuł, szkoda, że tak późno go znalazłem!
-
2014/01/14 10:55:50
Słyszałem, że teraz projekt czeka przekształcenie spółki, tak dobrze się rozwniął. Podobno był w niego mocno zaangażowany Marek Kondrat, prawda to to?