wtorek, 05 lipca 2005
Wyszukiwarki (porównywarki) cen w e-sklepach - dochodowy biznes?
Jak działają porównywarki cen w e-sklepach? Zasada jest prosta. Użytkownik wchodzi na stronę, chcąc znaleźć jakiś produkt korzysta z wyszukiwarki serwisowej lub zagłębia się w kolejnych linkach. Gdy znajdzie oczekiwany produkt system wyświetla mu informację, który sklep oferuje ten produkt, jaka jest jego cena, koszt wysyłki, czy czas oczekiwania w poszczególnym sklepie.

Przykładem takiego serwisu na zachodzie jest np. Shopping.com zakupiony przez Ebay za bagatela 600 mln dolarów.

A jak to wygląda w Polsce? Rynek się kształtuje. W tej chwili dwa serwisy: 9sekund.pl i Skapiec.pl klarują się na liderów tego jeszcze mało wykształconego segmentu w polskim ecommerce. Myślę, że biorąc pod uwagę rozwój polskiego e-handlu kwestią czasu jest kiedy pojawią się kolejne poważne porównywarki.

Na takich serwisach zyskują przede wszystkim konsumenci. Porównywarki w bardzo prosty sposób ułatwiają porównanie ofert, nierzadko kilkunastu sklepów internetowych. Czasy, kiedy trzeba było odwiedzić każdy sklep, znaleźć daną pozycję to już przeszłość. Rozwój takich platform będzie zmuszał właścicieli e-sklepów do obniżek.

Jakie znaczenie mają porównywarki dla właścicieli sklepów? Moim zdaniem na razie niewielkie. Zyskują tylko nieliczni, jak informują mnie znajomi "sklepikarze" obecnie w Polsce liczy się tylko Skapiec.pl i 9sekund.pl. Pewne zmiany zajdą pewnie w momencie kiedy Google urochomi swoje Froogle w Polsce. Jako, że osoby odwiedzające takie serwisy szukają raczej najtańszych produktów poprzez porównywarki sprzedają głównie te sklepy, które mają niskie ceny.

Mimo wszystko zalecam każdemu sklepowi wstąpienie do takich serwisów, tym bardziej, że samo wdrożenie nie jest trudne i zazwyczaj darmowe. Myślę, że obok katalogów sklepów takich jak Pinia.pl jest to właściwy kanał, aby sprzedawać swoje produkty.

Gdybym uruchamiał taką platformę postawiłbym na prostotę, łatwość nawigacji i obsługi, niewielkie prowizje dla e-sklepów, szybkość działania, skuteczną wyszukiwarkę.
1 ... 56 , 57 , 58 , 59 , 60